De tweede meest succesvolle padelkampioen in de geschiedenis komt naar Knokke

Juan Martin Diaz, een naam die waarschijnlijk enkel een belletje doet rinkelen bij padelpuristen.

Deze Argentijn is geboren op 28 november 1975 in Mar de Plata. De 46 jaar oude profspeler jaagt de beste padelparen nog steeds de stuipen op het lijf.

Als we het over padel uit Argentinië hebben, komt één naam vaak naar voren... Fernando Belasteguin (Bela). Bela is inderdaad de beroemdste Argentijn in het circuit en heeft een palmares dat Roger Federer waardig is, maar Juan Martin Diaz zit hem dicht op de hielen. Hij is 14 jaar lang nummer één van de wereld geweest. En met een dergelijk indrukwekkend palmares, mag u raden met wie hij tijdens die titels samengespeeld heeft... Bela natuurlijk.

In termen van statistieken:

• is hij een professionele carrière begonnen in 1994
  • is hij 14 jaar lang nummer 1 van de wereld geweest
  • heeft hij 354 officiële wedstrijden gespeeld in de World Padel Tour
  • is hij goed voor 261 overwinningen en 93 nederlagen, m.a.w. een winstpercentage van 73,8%
  • heeft hij een opeenvolgende winning streak van 33 wedstrijden
  • behaalde hij 9 toernooioverwinningen in 2014
  • wordt hij "de muur" genoemd omdat hij niet te passeren is aan het net.

Samen met Bela domineerden ze bijna 13 jaar lang (2001-2014) het circuit met 170 overwinningen in 190 gespeelde finales. Ze wonnen 22 opeenvolgende toernooien en hebben een ongeslagen reeks van 21 maanden.

Als we het vandaag over Juan Martin Diaz hebben, dan is het omdat hij ons zal vereren met zijn aanwezigheid op het Belfius Padel Summer Gala, dus wees er snel bij en koop tickets op ticketmaster.be. Er zal niet genoeg plaats zijn voor iedereen!

Ter herinnering, dit Gala zal plaatsvinden van 18 tot 21 augustus in de Royal Zoute Tennis & Padel Club te Knokke-Heist en zal 4 herenparen en 2 damesparen uit de top 15 van de World Padel Tour ontvangen. Dit zal de gelegenheid zijn om een ander gezicht van je favoriete spelers te zien en een bevoorrecht moment met hen te delen.

Ontdek het volledige programma op padelsummergala.be

Perscontacten:

+32 475 47 47 02vla@worldpadelagency.com

Padel, een sport in pijlsnelle opmars in Europa

Padel is een spectaculaire, gezinsvriendelijke, dynamische en leuke teamsport die voor iedereen toegankelijk is. Het is een mix tussen tennis en squash die de voordelen van beide disciplines combineert. Het is een racketsport die wordt gespeeld op een kleinere baan (10x20m), omlijst door glas en hekwerk, uitsluitend in dubbelspel. Scores worden berekend zoals bij tennis, maar er kan worden gewisseld na het stuiteren op het glas of de omheining, zoals bij squash.

De padelrage kan overal in Europa, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika worden waargenomen. In België begint padel een belangrijke plaats in te nemen met ongeveer 1.000 banen aan het eind van 2021 en165.000 fans van deze sport vandaagna 5 jaar, tegen 50.000 hockeyers in 100 jaar en 210.000 tennisspelers. Het kleine broertje van tennis groeit zo snel dat het binnenkort zijn grote broer zal inhalen.

Persberichten in je mailbox

Over Knokke Padel