Hoe het Belfius Padel Summer Gala beter zal doen dan Borg, Mc Enroe, B. Becker, Y. Noah, G. Forget en X. Malisse

Aanstaande vrijdag keert de World Padel Tour terug naar Knokke voor een wereldpremière: het Belfius Padel Summer Gala/Trophy Circus.

In augustus 2021 brak de VdH Exhibition wereldwijd alle bezoekersrecords voor een padeltentoonstelling met ongeveer 16.000 bezoekers en deed het beter dan de 7 jaar van de Optima Open waaraan tennissterren als B. Borg, J. Mc Enroe, B. Beckert, G. Forget, G. Ivanisevic, H. Leconte, Y. Noah, P. Cash, M. Bahrami enz. deelnamen.

Dit Belfius Padel Summer Gala (BPSG) vervoegt na slechts één jaar de prestigieuze cirkel van de 4 grote evenementen van Knokke-Heist: de Zoute Rally met zijn 300.000 bezoekers, het internationale vuurwerkfestival met elke avond tienduizenden fans en de prestigieuze Knokke Hippique/Nations Cup en zijn Grand Prix.

vlnr: N. Lhoist (CEO), V. Laureyssens (Voorzitter), Piet De Groote (burgemeester van Knokke-Heist)

Piet De Groote, burgemeester van Knokke-Heist: "Wij willen prestigieuze evenementen van wereldklasse naar onze mooie en unieke badplaats lokken. De World Padel Tour vertegenwoordigt de absolute padeltoppers in de wereld en heeft daarom snel de harten veroverd van onze inwoners, vakantiegangers, VIP's en grote bedrijven. Wat is er magischer dan genieten van de zee, het strand, de fietstochten, de goede restaurants en tegelijk de internationale padelspelers kunnen bewonderen?

Vincent Laureyssens, Voorzitter van het BPSG: "De stad Knokke-Heist aanbieden aan een wereldorganisatie en een wereldmerk was een waanzinnige uitdaging, want ik moest het verkopen door het te vergelijken met Saint-Tropez of Ibiza, maar bovenal moest ik hen overtuigen om mij te vertrouwen. De editie van 2021 was een groot succes en dit jaar komt het internationale hoofd van de World Padel Tour, R. Agenjo, in eigen persoon naar Knokke-Heist... de ultieme erkenning. En de ultieme trots van ons fantastische team was om na slechts één editie erkend te worden als één van de vier grote evenementen van Knokke-Heist en het beter gedaan te hebben dan de Optima Open die ex-wereldtennissterren als Borg, Mc Enroe, Becker enz. bijeenbracht."

Nicolas Lhoist, CEO du BPSG: "De lancering van een padelgala in wereldpremière toont de deskundigheid en uitmuntendheid van onze teams en van onze dienstverleners. Wij zijn Belgische ondernemers die België wereldwijd op de kaart willen zetten dankzij sport en gastvrijheid".

Afspraak van 19 tot 21 augustus op de Royal Tennis en Padel Club van Knokke-Heist, met 8 van de 15 beste padelspelers ter wereld en 4 van de 6 beste speelsters, waaronder de nummer 1 van de wereld, op 300m van het strand en met de beroemde bar-restaurant-disco Knokke-Out om de dag en avond op te leuken.

Tickets en clinics met de beste spelers ter wereld: Belfius Padel Summer Gala

VIP-tickets: Verhulst.be

Perscontact:

Padel, een sport in pijlsnelle opmars in Europa

Padel is een spectaculaire, gezinsvriendelijke, dynamische en leuke teamsport die voor iedereen toegankelijk is. Het is een mix tussen tennis en squash die de voordelen van beide disciplines combineert. Het is een racketsport die wordt gespeeld op een kleinere baan (10x20m), omlijst door glas en hekwerk, uitsluitend in dubbelspel. Scores worden berekend zoals bij tennis, maar er kan worden gewisseld na het stuiteren op het glas of de omheining, zoals bij squash.

De padelrage kan overal in Europa, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika worden waargenomen. In België begint padel een belangrijke plaats in te nemen met ongeveer 1.000 banen aan het eind van 2021 en165.000 fans van deze sport vandaag na 5 jaar, tegen 50.000 hockeyers in 100 jaar en 210.000 tennisspelers. Het kleine broertje van tennis groeit zo snel dat het binnenkort zijn grote broer zal inhalen.

Persberichten in je mailbox

Over Knokke Padel